3 tips för hur du lyckas med customer success
Har du börjat fundera på att köpa in ett säljstödsystem som ska se till att
ni inte riskerar något kundbortfall? Är du nyfiken på att anställa en
customer success manager som helt och hållet jobbar med kundnöjdhet? Vilka
utmaningar finns?
BusinessWith ger dig fem tips om hur du lyckas med customer success:
1. Lyssna.
För att verkligen se till att ni förstår era kunder, behov och önskemål så måste ni kunna lyssna. Vad gillar de med era produkter eller tjänster? Vad vill de åstadkomma? Var lyhörd.
2. Skapa personliga relationer.
Dialoger och relationer betyder allt för att lyckas med customer success. Ditt stora mål är att dina kunder ska vara nöjda. För att verkligen förstå vad som gör dem nöjda och framgångsrika bör du skapa en långsiktig och lojal relation.
3. Jobba med data och AI
Det personliga går före mycket - men att ta hjälp av data, artificiell intelligens och ett bra säljstödsystem är ett måste för att jobba strategiskt och smart. Med ett bra verktyg kan du förutse dina kunders behov och agera i tid. Det effektiviserar arbetet med kundvård markant.
Ett säljstödsystem hittar du direkt i BusinessWiths jämförelseguide. Filtrera och kartlägg vilka funktioner ni är nyfikna och att använda, och läs mer här direkt på vår sajt. Din väg till det perfekta systemet börjar hos oss!