Det här kan ni få ut av ett subscription management-software
Ni kan kräva mycket av ett subscription management system, men inte allt. BusinessWith listar några av de delar ni kan få stöd med av ett system för prenumerationer.
- Koll på kunderna. Med ett system för prenumerationstjänster får ni koll på kundernas beteende och kontaktuppgifter för uppföljningar.
- Stöd med betalningar och uppsägningar. Borta är den manuella hanteringen av uteblivna betalningar och kontakten med de kunder som säger upp sina abonnemang. Ert subscription management system sköter allt det åter er.
- Automatiserad fakturahantering. Slipp allt vad fakturering heter – systemet löser det smidigt och fångar dessutom upp när betalningar inte fungerar som de ska. Ofta skickar prenumerationssystemet ut information till kunderna om att betalningar har stoppats, så den manuella kundkontakten blir inte lika frekvent.
- Kontakt vid trials. Många är de potentiella prenumeranter som hoppar på förmånliga erbjudanden med lägre priser. Även här sköter systemet kontakten för att fånga upp dessa nya kunder och erbjuder dem något som kan passa i prenumerationsväg.
- Kundlogin. Ofta kan kunderna logga in på sina egna kundsidor och hantera sina prenumerationer och diverse inställningar.
- Statistik. Du som driver ett företag älskar förmodligen statistik. Om inte, finns det god chans att du lär dig tycka om siffror och kurvor med ett subscription management system som visar upp dem på ett användarvänligt sätt. För vem vill inte fördjupa sig i siffror som förbättrar affärsprocesserna, och lära mer om verksamheten?
Listan innehåller några delar som erbjuds av ett subscription management system. Tänk på att alla system inte innehåller alla dessa komponenter. BusinessWith hjälper er i valet av prenumerationssystem. Välkommen att jämföra!