Jämför Sveriges bästa verktyg för kundundersökningar
Varför ska jag ha ett verktyg för kundundersökningar?
Med hjälp av kundundersökningar kan ni som företag eller organisation förbättra era tjänster och produkter, vilket i sin tur gör det enklare att behålla befintliga kunder. Det handlar om att mäta kundupplevelsen (CX). Genom att investera i ett verktyg för kundundersökningar blir det hela mer strukturerat och de svar ni får blir lättare att analysera. Tanken är att ni med hjälp av enkäterna eller undersökningarna ska kunna se vad ni kan göra bättre, och var det kanske brustit helt och hållet. Kundundersökningar är även en måttstock för förväntningar – ta reda på vad era kunder förväntar sig av er. Olika verktyg passar dock olika företag. På BusinessWith listar vi vilka verktyg som finns på den svenska marknaden idag, för att ni lättare ska kunna hitta det bästa verktyget för era kundundersökningar.
Vilket enkätverktyg ska jag välja?
Kundundersökningar går ut på att mäta kundnöjdheten (med NPS, Net Promoter store) eller kundupplevelsen (CX) för att kunna vidta åtgärder för att förbättra era produkter och tjänster. Idag finns ett flertal olika verktyg för kundundersökningar. De flesta molnbaserade eller webbaserade, då tanken är att användarvänligheten ska vara hög. Hur ska ni få era kunder att verkligen svara på enkäten eller undersökningen? Jo, genom att ge dem ett verktyg som är lätt och smidigt att använda. Men användarvänligheten stannar inte där.
Jämför gärna de olika enkätverktygen för att se att ni också upplever verktyget som lättanvänt. Vad ska verktyget göra för er? Vad vill ni mäta? Välkommen att jämföra de olika verktygen för kundundersökningar direkt hos oss på BusinessWith.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 9000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Lista på 16 olika Kundundersökningar verktyg
Sortera på
EasyQuest
EasyQuestMed EasyQuests användarvänliga och prisvärda verktyg för alla typer av enkäter kan du enkelt genomföra en medarbetar- eller kundundersökning. Vi erbjuder mallar och hjälpartiklar på svenska. Respondenten fyller i ett webbaserat frågeformulär som ser lika bra ut på alla skärmtyper. Du får omedelbar tillgång till automatgenererade rapporter. Allt är säkert, tryggt och enkelt!
Connectel
ConnectelConnectel är ett multifunktionellt verktyg som är effektivt vid kundundersökningar med hjälp av dess enkätfunktioner. Samla data enkelt genom snabba utskick i flera kanaler och sätt den i perspektiv mot viktiga mätetal så som NPS:er och NKI:er för att förstår vart brister och styrkor finns inom kundhanteringen och organisationen i stort. SAmtidigt har Connectel även tillgång till flera olika modul...
Evasys
ALCOM System ABEvasys är ett system för undersökningar och kan användas som ett verktyg för kundundersökningar. Låt respondenterna själva välja vilket sätt de skall svara på, i mobilen, på papper eller på datorn, och öka chansen för en hög svarsfrekvens. Det finns möklighet till anonyma svar och flerspråkiga enkäter vilket ökar möjligheterna till att samla in fler svar för att sedan skapa informativa rapporter o...
Examinare
ExaminareEn webbaserad enkätlösning som fungerar utmärkt för att utföra kundundersökningar. Använd färdiga frågemallar med svarsalternativ eller valfria svar i skrift beroende på vad målet är med undersökningen och nå enkelt utt till kunderna genom flera olika kanaler för att nå en så hög svarsfrekvens som möjligt. Verktyget finns på alla nordiska språk samt flera internatioenalla språk, vilket är en förde...
Netigate
NetigateNetigate är ett anpassningsbart system som erbjuder en god översikt över företagets medarebetare. Netigate erbjuder API samt SMS-funktioner och har även en valbar design för medarbetarundersökningen.