Hur kan återkommande betalningar öka intäkterna?
Det finns många fördelar med att erbjuda återkommande betalningar eller prenumeration av er vara eller tjänst. Att tjänsten är utan problem med exempelvis sparade betalsätt, eller att gratisperioder flexibelt går över till medlemskap, är två ting som gör att ni kommer märka av en större avkastning. Kunder idag är vana att navigera online, och kräver att olika betalningsförfaranden eller flöden ska rulla på utan friktion. Krångel, för mycket text, för många rutor eller omständliga betalningssätt? Eller funkar det inte ens på alla enheter? Glöm det! Kunden vill idag ha det så enkelt som möjligt, och tålamodet är lika med noll. Se därför till att ha en så ”lean modell” som det bara går med enkla check-outs och bekräftelser. Var också noga med målgrupp – det finns grader i teknik-kunskap också…
BusinessWith har sedan många år tillbaka arbetat med att sammanställa och kartlägga de bästa systemen och plattformarna inom en rad olika användningsområden. Hos oss hittar du en enkel jämförelsetjänst, där du snabbt kan jämföra lösningar mot varandra. Detta för att sedan landa i det bästa valet för dig. Varmt välkommen att kika på vad den svenska marknaden har att erbjuda när det gäller återkommande betalningar och prenumerationshanteringar – direkt här hos oss.